Melden, en dan?

U kunt een melding doen als u zelf bent gediscrimineerd of als u ziet dat iemand anders wordt gediscrimineerd. Alle meldingen die we binnen krijgen worden geregistreerd in het landelijk registratiesysteem ADV-net. Dit systeem wordt gebruikt voor jaarlijkse rapportages over dis­criminatie.
In alle gevallen geldt:
  • Wij behandelen uw melding vertrouwelijk.
  • Melden kan ook anoniem.
  • Wij delen geen persoonsgegevens met derden zonder uw toestemming.
  • Wij ondernemen alleen stappen in overleg met u.
  • Aan onze dienstverlening zijn geen kosten verbonden.
Anoniem melden kan ook. Uw melding wordt wel meegenomen in rapportages, maar we kunnen bij een anonieme melding geen ondersteuning bieden.

Wanneer kunt u een melding doen?

Als u zelf bent gediscrimineerd of als u ziet dat iemand anders wordt gediscrimineerd. Art.1 NHN werkt voor de regio Noord-Holland Noord. Komt u uit een andere regio? Dan kunt u terecht bij één van onze collega’s. Hier kunt u zoeken naar het meldpunt in uw regio.

Wat is er gebeurd?

We kunnen u het beste helpen als uw klacht gaat over een concreet feit, een gebeurtenis of handeling die zich minder dan een jaar geleden heeft voorgedaan. De klachtenconsulent stelt naar aanleiding van een melding allereerst een aantal aanvullende vragen: Wat is er precies gebeurd? Op welke grond wordt u gediscrimineerd? Is het vaker gebeurd? Speelt er nog meer?

Samen zoeken we naar een oplossing

Met voldoende informatie kan onze klachtenconsulent zich een beeld vormen van welke mogelijke stappen er in uw specifieke situatie mogelijk zijn. Wat is er mogelijk in uw situatie? Wat kunnen wij voor u doen en wat kunt u zelf kunnen ondernemen?
In overleg met u wordt besloten welke stappen er worden gezet. Zo voeren we vaak wederhoor bij de andere partij, kunnen we bemiddelen of doorverwijzen, helpen we met het doorlopen van een eventuele klachtenprocedure en helpen we waar nodig bij het doen van aangifte bij de politie of met het indienen van een verzoek bij het College Voor De Rechten Van De Mens.
Zo voeren we vaak wederhoor bij de andere partij, kunnen we bemiddelen of doorverwijzen, helpen we met het doorlopen van een eventuele klachtenprocedure en helpen we waar nodig bij het doen van aangifte bij de politie of met het indienen van een verzoek bij het College Voor De Rechten Van De Mens.
Beveiliging-Art1NHN
Behandeling melding
Alle meldingen die bij ons binnenkomen worden vertrouwelijk behandeld

Doe mee met Keti Koti

Doe 1 juli ook mee met Keti Koti! Wie nodig jij uit? Dit jaar willen we ons graag aansluiten bij het Keti Koti Dialoogtas, een initiatief van de Stichting Keti Koti Dialoogtafel. Een nieuwe traditie

Lees verder »

Jaarverslag 2020

En dan hier het jaarverslag van 2020! Op 1 april publiceerden wij ons Jaarverslag NHN 2020.  Een veel bewogen jaar met een virus dat de wereld overnam en de moord op George Floyd die een

Lees verder »
Skip to content